Påtal om FUSK!

Jag vill poängtera en sak.
Oavsett hur många träningsplaneringslistor jag än skriver så lyssnar jag på min kropp och jag vågar ta en vilodag trots att planerna sagt något annat.
Igår och i Onsdags var det vilodagar. Igår satt jag med halva påsen popcorn, nötter och käkade risgrynsgröt med sylt till middag + några bitar choklad.
Varför?
JO, för jag väntar inte till LÖRDAG bara för att unna mig ngt mumsigt. Min lördag kan likväl vara en torsdag!
Så igår var det lördagsmys med pojkvännen. Båda va snoriga och trötta. Såg två bra filmer, pratade mellan varven, skratta och bara tog det lugnt.

Idag drog jag iväg som en raket och sprang milen, för att min kropp hade energin och ville springa!

Det jag vill säga är att trots att det tycks som alla är så duktiga och präktiga, så tror jag att man måste våga också släppa kontroll och planering och faktiskt våga vila de dagar kroppen vill det. Inte enligt schemat men enligt dig själv!
Träning ska vara roligt och ge energi. Det är mitt mål för detta år! Och veckans två vilodagar är jag glad för och njöt av dem!
Ser framemot helgens träning och lördagens torsdagsmat ... ;)? haha

PUSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0