Att ta saken i egna händer.

Efter tre dagars småätande (mens) så vakna jag idag och kände att dimman hade försvunnit. Den såkallade "ångest-dimman" som jag förut fick i veckorna innan mens,hemsk! Kan ju nämna att mina p-piller är mina bästa vänner, för dem har fått mig att må mycket bättre, rekomenderar om någon har pms-problem!
Iallafall, dimman hade lättat imorse och jag bestämde mig för att idag inte ska bli en "äta-godis-choklad-dag" !!
Fick ett sms av en vän där det stod " Ska vi laga "nyttig,gooood,smulpaj och fika ?" och första tanken var "jaa va gott och mysigt".
Men sen kom jag på att jag inte alls vill ha sånt idag och inte min kropp heller. Man ska unna sig men inte varje dag, hela tiden. Det tycker inte jag iallafall.
Så jag tackade nej till smulpajen och ska iväg dit strax för en god smoothie eller något istället. Bra va?! :)

Anyway, dagen har hittils handlat om plugg. Ska strax göra ett teori-test. Sen traska iväg till dejten och efter det få träna!! Wiihuu :) Bodypump & spinning ikväll, dubbelt upp!

TREVLIG SÖNDAG GOTTFOLK!

PS. Dagens kost (Igår köpte jag Ekologiskt jordnötsmör)
Frullen idag bestod av : Hälsogröt m 1/2 msk jordnötsmör,äggvita,soyamjölk och hallonsylt + kokt ägg. Hallonsyltet gjorde sig rättvisa med jordnötsmaken på gröten. Och inte tala om de nyttiga fetterna och proteinbooosten! Njammi :)
Mellis idag blev sockerärtor.
Lunchen bestod av fläskkarre m råkost + halv avocado och lite beasås. 

HEIPA IGEN ! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0