Utmattning

Jag saknar mina rutiner.

Att vakna pigg, nyfiken och energisk, gå en morgonrunda, andas in luften och va glad över att dagen bara börjat.
Just nu vaknar jag med krypande ångest in på bara skinnet, rädd för tankarna. Vill liksom komma tillbaka nu. Jag orkar inte med detta såkallade "hormonkalas" i min kropp.
Ingen lingonvecka ännu, börjar oroa mig för att jag kanske är gravid?!?!? Fast neäj, då hade jag förmodligen mått bättre.
Sånhär piss pms / pmsd får jag innan mensen, synd bara att det ska vara extra jävla plågsamt denna månad.

Imorgon ska jag till gyn, ska få ppiller som kanske kan hjälpa. Köpte på apoteket idag "femicura", munkpeppar piller som också kan ge bättre hormonbalans vid pms... jag gör allt som krävs för att få fred i min kropp och sinne!

Tredje dagen som jag är inaktiv, första dagen som jag åtminstone äter GANSKA bra...lite chips har slunkit ner men inte mer än så. Kan ju säga att mina magrutor som antytt till att synas är låååångt borta nu. Och den där Milen den 1 oktober,hmmm... det blir skär vilja tror jag !
Vill ha ett mål snart känner jag, jag behöver det. Jag vill träna regelbundet för att må bra, äta regelbundet för att må bra och MÅ OKEJ istället för TOPPEN och BOTTEN! Dessa stora skillnader tär så mkt på min energi att för stunden känner jag mig bara trött....orkeslös och utan något som helst intresse för ngt alls.
Det är hemskt att må såhär när man vanligen mår bra..

När mensen kommer , då kommer jag Gråta av LYCKA !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0