Tristess, fiende eller vän?

Orelevant?


Idag är jag stressad från topp till tå.
Riktigt jobbigt, magen är en ballong till bristningsgränsen vilket också är ett klart tecken på att jag stressat för mycket.
Jag är stressad pga alla skoluppgifter som ramlar in, seminarium,föreläsningar, projekt, alla dessa stora moment kräver enormt mkt fokus & koncentration. Dessutom måste jag läsa på och plugga väldigt mkt själv vid sidan av för att ens få baskunskap till de ämnen jag ska hålla föreläsningar om.
Hjälp!!! vill lägga mig i fosterställning och gråta.
Och på denna kaka kommer "lägenhetsstressen" hitta lägenhet som inte kostar för mycket, titta på lägenhet (dyrbar tid), ekonomier etc etc etc.
På detta vill jag hinna träna också, äta rätt och "INTE STRESSA".... HA HA.. Nu skulle jag behöva en hälsocoach som kunde vägleda mig i rätt riktning.

Påtal om träning, vill och har tänkt att köra ett skönt härligt pass ikväll på gymmet. Längtat.
Men nu vill även kroppen slockna. Däremot vet jag att lägger jag mig ner ikväll utan träning så kommer jag känna mig rastlös och sötsugen ( fortfarande inne i pms-svängen) så att bli uttråkad blir snarare tristess-ätande. Dvs. jag kommer rota i skafferiet efter mat som kan dämpa min rastlöshet.
Så jag får gå på diciplin, träna ett pass och sen slå mig till ro på soffan!?

Dagens kost:
Frukost: Gröt m ägg,mjölk,sylt & kanel. + en ostmacka.
Mellis: 1/2 banan, 1/2 rågmacka + lite nötter.
Lunch: Tonfisk sallad m avocado,tomat. + halv macka.
Mellis: Soyahogurt m solrosfrön&linfrön + knäckemacka m tonfisk/ajvar.
Middag/efter träning?!?!

Magstatus: Uppsvälld,stressad och hård. ( haha förra veckan fanns de inge stopp, denna vecka finns det ingen början... ironi? )

Nej, hörrni, andas in andas ut, dags för lägenhetsvisning då! PUSS // Anna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0