Sats stort & vinn Stort!!!

Hemkommen efter en lååååång dag med mycket kost och näringslära. Har den där dumma tröttheten som alla tycks dras med just nu. Det kan ju vara övergången till höst/vinter som påverkar måendet. Men utöver tröttheten så har dagen vart riktigt bra !:)
I skolan snacka vi om vätskor, mineraler och vitaminer. Vi arbetade kring ett case och gjorde även ett litet A4 om en viss utvald vitamin/mineral. Min grupp hade D-vitamin! Intressant och lärrorikt!

Kan tycka att utbildningen är väldigt snabb, alla block vi läser går så fort förbi,men å andra sidan gillar jag att vara effektiv! Hellre koncetrera mig mkt nu och bli lärd snabbt än LÅNGSAMT och mycket!
Nackdelen är att man bara snuddar på vissa ämnen, sådant jag gärna vill bli mer proffsig i.
Just nu är dietist och jobba med viktminskningsfrågor som är roligast!


Och det postiva med detta är ju självklart att träningscentret som jag jobbar på, TUMBATRÄNINGSCENTER, ska göra en total renovering i November och det kommer bli GRYYYYYYMT!
Vi hade precis möte på jobbet kring det och det finns nya uppdrag som jag verkligen vill arbeta med! Det vore verkligen en bra chans för mig att etablera mig som coach i yrket som tex. hälsocoach / dietist!

Men jaa, vi får se, jag känner iallafall att jag vill satsa nu...!

Utöver detta, har jag hunnit träna en litet konditionspass! Sprang & cyklade i 40 min. Förkylningen känns långt borta, snarare tröttheten som spökar.. men men.
Kvällens middag blev Kyckling, baguett ( doppa i sååååsen) en potatis och tomater. Mums!

nu är det tvdags, måste ju få unna mig lite latmansfasonerockså ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0