In i själen.

hmmmm....

När ska vikten av vikten inte ha så stor vikt av viktiga saker i ens liv. ?!
hehe.

Nejmen allvarligt. Jag stöter bort problem som ingen annan människa skulle ta så lätt. Jag undviker känna varför jag är ledsen, stressad. jag vet innerst inne men jag vill inte ta tag i det. För det är så mkt som kan svämma över då.
Men emellanåt gör ju det som inte ska göras, det svämmar över och det blir alldeles för tokigt. När ska man lära sig att ta sig själv på allvar? Om jag ska stå för hälsa, ska jag inte då leva lite mer "hälsosamt"??
Hälsa är inte enbart kost och träning. Hälsa är en livsstil som är balanserad med ett mentalt välmående, njutningar och träning som ger glädje för själen.
Jag kan träna, älskar att köra thaiboxning. Men jag kan inte utesluta att mental hälsa och god kost är två kategorier som utgör grunden för mer balanserat välmående.
Min balans har "got bananas" såattsäga.
Men hur kommer man i balans då? för efter en dag vill man må bra, det ska gå fort, för att stå ut med ångest & vara rädd för att man inte klarar av att bibehålla en hälsosam livsstil ska inte vara så svårt. Jag måste lära mig att klara av en period som är svår för att komma till en balanserad period som är bättre!! men när ska min lilla hjärna förstå att det tar TID?!!?!?!??!?!

Ikväll är det tacos-kväll med mina vänner hos Martina. Det har jag sett framemot hela veckan. Men som så ofta, kommer andra tokigheter emellan och förstör min balans. Det som är värst, det är att jag vet att jag styr mina val. Ändå väljer jag fel! För kraften att välja rätt är så svag att jag inte minns konsekvenserna, trots att jag varit här så många gånger förr.. SÅ MÅNGA GÅNGER...
5 år?
Det är sorligt. För min idealbild är ouppnårlig. Kan nog minska mina krav på vad jag vill bli,vara. Kan jag inte bara lyckas vara mig själv och duga som det?
Kosten är också svårt. För jag småäter, trots att jag vet, du ska äta regelbundet och när du är hungrig. Jag äter regelbundet men mer än så också.... somsagt, om man ändå kan fatta att äta när man är hungrig, sluta när man är mätt och därefter inte TÄNKA på mat. Då vore det ju simpelt. Men well, efter 5 års trixande, självhat  och många andra destruktiva beteenden, då kan väl inte något så simpelt vara så lätt att åstadkomma.

Brutalt ärligt inlägg..men någon gång ska väl va den sista...!
Nu vill jag ha hjälp på vägen att klara av att balansera min kropp..Tillbaka till det den en gång varit. För längelängelänge sen.

Jag vet ju egentligen i teorin, nu är det praktiken som ska sättas i rullning. strategi,planering och lite diciplin.

Kärlek / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0