Att bryta en vana!

Nu måste jag bryta min vana att alltid oavsett hur mätt jag är, att äta ngt efter middagen. Och även äta ngt mer efter kvällsmålet. Jag äter bra & alla näringsämnen men ÄNDÅ tar ja 2 bitar choklad eller lite godis. Eller varför inte en saftig macka när jag redan ätit två ?
fan alltså  först förkylning & träningsuppehåll och nu detta...sockerberoendet?!
Nej hörrni från och med idag & en vecka framöver är det  NOLL TOLERANS mot socker! Ska testa och utvärdera....

För mig är socker:
Vitt bröd/vitt ris
Sylt
godis/kakor/chips/
Saft/läsk
Yoghurt med smak tex. Vaniljyoghurt.
Banan(endast denna vecka)
Glass
Kalles kaviar


Och ja ska istället för sötsuget knapra på:
Keso m bär
Nötter av alla slag
kokta ägg med majonäs.
etc.

Anledningen till detta är att jag inte mår bra av en vana som bryter kroppens egna hungersignaler. Även om man känner sig mätt ska man inte trycka i sig mer än nödvändigt. Tro mig att inte ÄTA är det värsta som finns för mig. Men nu när kroppsformen börjar ta lite stryk så vill jag faktiskt dra till med en lite bättre växel & sluta Småäta precis innan läggdags!!

Dagens frukost: GLutenfria flingor m mjölk&keso + en rågmacka m avocado & skinka.
Dagens lunch: Spenat tortilini
Dagens mellanmål: Keso m bär&nötter.
Dagens middag:
Dagens kvällis? ?!?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0