En måndag

Jag sitter här och grubblar som vanligt.
Tålamod är verligen något man får lära sig att vänta på (ha!).
Jag känner mig slö & tung och träningslusten är trögstartad. Känns bittert men jag vet att jag kommer in på banan snart igen. Men just nu mår jag inte så bra i kropp & själ. Gäller att prioritera mig själv och självrespekten. Kanske låter som en självklar grej för många. För mig är det är lättare att ge sin omgivning en hjälpande hand och varför vet jag inte men jag lyckas oftast samtidigt trycka ner mig själv jämnt med marken. Mina behov och värderingar blir oviktiga liksom. Men ska ändra på det nu! BAM!
Vad har helgen tillfört?
Lördagen spenderades i Norrköping med Oscars familj & en middag på "Butlers". En redig wallenbergare m potatispure samt pinocciotårta & kakor slank ner. Fick ont i huvudet, tror det var pga sockeröverdosen. Däremot var stan & sällskapet trevligt.
Igår körde jag bil & gick på 4h teorilektion. En kollega från gymmet var också där så det var rätt kul faktiskt. Lika bra att vänja sig vid skolbänken. Ska ta tjuren i hornen och plugga tester på datorn innan träningen på körskolan senare idag också. Körkort i MAJ är siktet.

Och det sistnämna, kosten och träningen. Målet denna vecka blir medelhård träning. Ska gå på 2 thaiboxningspass varvat med två konditionspass. Samt ett pumppass på torsdag. Mer än så kommer jag inte tvinga kroppen in i. Att äta strikt fungerar INTE på mig. Så vanlig mat m kolhydrater också! Men undvika socker & godis/chips och småäta alltför ofta.

Dagens frukost blev: 1 1/2 dl gröt, med linfrön,färska bär & drottningsylt. Samt mjölk & 1 ägg.
Dagens träning blir: Ett konditionspass på gymmet samt thaiboxning kl.20.00 ikväll.

Lets do this !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0