To School for cool

Idag har vi ägnat förmiddagen åt Livsåskådning. Genom gruppövningar, diskutioner och föreläsning har min syn på ordet livsåskådning väckt tankar kring ordet perspektiv.
Jag tror lite på att man måste ha ett perspektiv på saker och ting. Se det utifrån sin synvinkel men påminna sig själv om att titta genom "andras ögon". Rent konkret kan jag meddela att de 60 h som vi kommer ägna oss åt ämnet,känns just nu mer än nödvändiga. Jag upplever en förvirring men nyfikenhet så det ska nog gå vägen det här.
Har redan fått datum och eximinationsuppgifter kring ämnet men läraren lugnade mitt stressade psyke genom att säga att INGEN ska börja med dessa än. Eftersom vi inte har tillräcklig grund eller kunskap ännu.

Skola. Vill verkligen poängtera att jag är extremt glad över att jag hamnat på Hagaberg. Trodde aldrig skolan skulle upplevas såhär positiv som den gör just nu för mig. Inte för att det är lätt utan för det är något som engagerar mig och får mig att känna att min tid är värdefull. JAG LÄR MIG NÅGOT!

Det ända som får min koncentration att tryta är min krångliga mage. Ännu en period ( drygt en vecka) har det bokstavligen runnit ur mig. ursäkta ärligheten.
Men att ha en krånglig mage gör mig så himla trött, psykiskt och fysiskt! Ibland kurrar den oroligt och då blir jag paralyserad och måste snabbt till närmsta toalett.. så trött på de här. Tror i ärlighetens namn att jag måste lägga av med vad mjölprodukter heter...HELT! Testa och se om det kan va orsaken.
Har upplevt att kött också får min mage helt i obalans. Suck..

aja, imorgon är det Kick Off! Dags att packa reseväskan! Träningskläder + handskar, nötter & lite nödproviant. :)

PUSS kram / ANNA

Kommentarer
Postat av: Madde

Hej!

Tack så mycket för att du skrev till mig, jätteroligt! Din utbildning låter väldigt intressant, var pluggar du?

Jag hade varit väldigt intresserad att få hjälp av dig, men jag bor inte i stockholm! Jag bor i Malmö och jag vet inte hur mycket det hjälper dig att köra det på distans?



Jag har gått ner från 120 till 90 kg och tränat thai i 3 månader nu. Har haft uppehåll i träningen nån vecka nu pga bröllop och förkyldning osv. Jag vill gå ner minst 10 kg till, men målet är främst att bli hälsosam, stark, frisk och känna mig bra. Siffrorna på vågen är inte lika viktigt som självförtroendet.



Hittar inte din email men hör gärna av dig till [email protected] om du känner att du vill ha med mig i ditt projekt på något sätt! =)

Kram Madde

2011-08-30 @ 20:39:04
URL: http://finaldecision.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0