Konsten att göra köttfärsås!

Världens bästa <3
Såsom de flesta vardagar landar jag i soffan med en tung dunst efter skoldagen. Det är så många självklara begrepp som man inser att man inte alls förstår riktigt och tydligen ska dem inte förstås heller? Flummigt.
Att utbilda sig till pedagog är en ända filosofisk röra där JAG måste veta vad JAG står för, innan jag kan förmedla mitt budskap eller pedagogiska hjälp till andra. Så resan börjar verkligen innifrån!
Men jag är tacksam för såhär mycket som jag lär mig just nu kommer nog inte ens min skolgång under barndomen kunna väga upp till. Men jag är lite rädd varje dag fortfarande. Har inte riktigt kommit in i klassens gemenskap än, inte för någon har gjort det dirrekt! Har funnit två, tre stycken som jag klaffar med men måste nog öppna mig ännu lite till. Vilket också är en konst & inte alls lika lätt som man tror!
Vi ska på kickoff på Onsdag morgon,Malmköping.
Stavgång/jogging varvat med arbetspass/teorier och filmmys ska fylla upp de tre dagarna. Jag ser verkligen framemot vår lilla mini-resan med klassen (: Ska dessutom ta med mig lite sparring skydd för en klasskamrat tränar MMA och BJJ så jag ska få lära mig lite annat än thaiboxning...

Ja påtal om Köttförs! Lagar middag ikväll, 1700 gram köttfärs hade jag tillgodo! HA ha, snacka om att det är en konst att krydda denna kolossala mängd kött! Men jag börjar bli proffs på denna klassiska matträtt. ( min pojkvän ÄLSKAR pasta med köttfärssås och vad gör man inte för att behaga mannen då och då??;) )

Igår hade jag ett smärre downfall, en djuuuup PMS ångest. Har uppfunnit namnet till mitt fenomen för det inträffar ALLLTID ( SLÅR ALDRIG FEL) innan mensen och ger mig faktiskt riktiga problem. Jag blir ledsen, deprimerad, får kliande ångest ut ur fingerspetsarna och ja, vad dämpar jag den ångesten med?? Jo,MAT såklart. Väldigt dumt, som en drog ! Igår slank det ner 2 croissanter, en snickers, massvis med nötter, glass,choklad och lite vanlig mat på det. Blir så ledsen när jag hamnar i det mönstret, samtidigt som jag vet att det alltid blir så, mer eller mindre.
Men igår var extra jobbigt. Kände mig fel och missförstodd, väldigt ensam.

Dock klarnade känslorna och tankarna la sig kring kvällen. Umgicks med en bra vän och såg en bra film. Det hjälpte väldigt mycket.

Så idag har jag vänt på dagen till det positiva. Vägrar va fast i negativa känslor mer än nödvändigt. Morgonens promenad innan skolan gjorde susen och kvällen thaiboxningspass känns mycket behövlig.

Vill faktiskt ge mig själv en klapp på axeln, inte ofta jag vill det och det ska jag bättra på! Imorgon är det nog ljusare i huvudet och snart kommer lingonveckan igång...då blir jag normal igen! :)


PUSS PUSS

Kommentarer
Postat av: Knatte

En bra vän. <3

2011-08-29 @ 18:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0