Vår-vindar

Det blåser vår ute, det luktar vår ute & jag känner vår i kroppen. Fan vad glad man blir.
Jag börjar förstå varför vintern är så oändligt lång nu. Det är för att vi ska få uppleva bytet av inre känslor när våren kommer närmare. Töntigt men sant, jag blir en helt annan människa. Likaså blir den bittra tanten en glad gumma eller den sura gubben en mysig fabror. Vår är nystart eller framgång. För mig är vår kärlek & glass. Det är en varm kram, en mysig fika eller ett glas rött på en uteservering.
Våren är även doften av torr asfalt, fågelkvitter och mopeder som kör alldeles för fort än den tilllåtna hastigheten. För mig är våren en känsla av frihet och njutning. Det blir lättare att stanna upp och verkligen SE det man har! Annars brukar vintermånaderna gå ut på att längta..

jag längtar inte alls just nu. Det är bra precis som det är . I love vår. <3




Kommentarer
Postat av: Knatte

Måste bara säga: vilken skön bild. Asså skön som i skönhet. Den var riktigt fin!

2011-04-20 @ 10:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0