Hej Snyggingar!

Idag kör jag igång med min antibiotika-kur. . . :( Min förkylning aka. gula snorklumpar och ständigt täppt näsa har inte gått över trots att det gått 2 veckor ! Så mamma langa dunder-medicinen.
Jag gillar inte att äta antibiotika. Gått på ett par kurer under året pga blodinfektioner. Fick 2 st under loppet av 4 månader... blodförgiftning pga skavsåååår. Första gången var det pga flip-flops och Bali. Gick runt i staden där det kryllar av bakterier och värme. Några dagar senare DUNKAR mitt ben & en tunn röd linje drog sig uppåt på benet. Tur att de var några dagar kvar till hemfärden iallafall.
Väl hemma i Sverige var det dags för Thaiboxning och vår klubb anordnade en sparringdag på medborgarplatsen. Jag blev tillfrågad att vara med... veckan innan går jag ute i sthlm med ballerina skor..utan strumpor. Fick ett litet skavsår som jag plåstrar om. Pga värmen & fotsvett?? Så började foten bulta igen och hela skavsåret blev GULT och varigt...japp nästa blodinfektion och nästa antbiotika kur på det.

Pga antibiotikan blev jag magsjuk och låg på sjujhus pga kramper och magknip.

Så nej, jag gillar INTE antibiotika...

Jag får träna men antar att smarast är att tat lugnt. Så denna vecka inleder jag inte med massa tuffa pass...tvyärr. Ingen thaibox idag, en lugn låååångpromenad blir det istället. Sen sova. Tror jag gör bäst i att vila. Men fan va tråkigt det är....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0