Utkast: Okt. 21, 2010

What good Am I , without you baby?
Dagens Filosofi!

Tiden bokstavligen rinner iväg. Alldeles för snabbt! måndag blir fredag, lördagsnöjet blir söndagsångest. Måndagsdeppen byts ut till fredagspepp och så är vi återigen på söndagsångest. Hallå, vad gör jag egentligen? Vilket recept på "äta upp veckans-alla dagar"har jag signat upp mig på? Omedvetet!! Jises.
Ta detta som exempel. Idag vid busshållsplatsen ser jag en tjej,bekant, som jag ibland stött på under tågresor till Sthlm. Tina. Hon var gladare,rundare & till min stora förvåning står hon utanför bussen med en BARNVAGN!!
Sen NÄR har hon varit gravid, alltså ja, 9 månader sen. MEN HUR fan har det gått 9månader sen sist jag såg henne.
Har jag redan surfat bort en månad i Bali,levt igenom sommarens sköna varma nätter. Festat, solat, skrattat.
Nej, jag tycker inte alls tiden är vår vän numera. Just nu får den gärna stå STILL.

("PARANTES")

Förövrigt sitter jag här, täppt i näsan. Täppt av känslor av oro. Jag är olidligt arg ibland på samhällets system i sverige. Hur tjejer ska hela tiden äta som möss, tystas ner & inte utstråla skönhet. Medsystrar. Vi borde bli mer som killarna girls. Dra upp varann. Inte ge onda ögat & le nöjt för oss själva bara för man lyckas se smal ut. En ätstörd person med tankar kring mat , träning & ångest är ingen vacker person. En person med glädje, nyfikenhet & spontanitet är en vacker person. Kom ihåg det!! Jag påminner mig själv om detta varje dag. Ska man bli fet & glad i ren protest????!
<--- Adam & jag från Bali, Inte så smickrande foto men äkta glädje! Den mannen hade mkt kloka tankar & råd. En riktigt natur-norlänning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0