Vuxen - ångest

Åh herregud.
Ena chocken efter den andra. Jag ser att människor har kommit vidare, folk som jag umgicks med förut har barn. Någon jobbar som danslärare och jobbar med annat vid sidan om. Den tredje reser runt, pluggar, en annan visar sig vara kär,i en tjej. Två tjejer. Någon annan har förlovat sig den tredje har utbildat sig och så forstätter det. OCH jag får lätt panik. Tiden rinner iväg och den formar oss som individer. Utan att man märker det så har man gjort massa och åstadkommit många nya mål och lärt sig massor på vägen.
Tittar jag tillbaka ett år frånochmed idag så hade jag inte en pojkvän som jag känner så starkt för som Oscar. Det är liksom mer än bara ett förhållande. Grymt bra. Jag har jobbat på 3 olika jobb! Fått väldigt hög stresstolerans,kassavana. Jag har rest ensam, två gånger. Till olika delar i världen. Och ska resa med min vän Carolin till Hawaii.

Jag har även kommit fram till att jag ska studera/plugga upp naturkunskap B efter matematiken. Därefter söka till GIH,Idrottshögskolan i Sthlm. Vart jag och Oscar bor om ett halvår är också oklart. Hjälp. Skrämmer mig men också väldigt häftigt när man inte vet hur livet ser ut om några månader. Men allt detta ger mig vuxen-ångest och jag vill typ köpa en påse godis, se en film och låtsas som tiden aldrig hinner ikapp än.

Lördag, älskar lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0