Jäktigt.!

Pust & stånk. Jobbet tar kål på mig.
Jag har tagit över min kollega som numera är sjukskriven pga knäskada, hennes sysslor på jobbet, Arken. Ett ansvar jag trodde skulle vara en enkel match. Dessvärre är det sjukt stressigt för jag har ingen som helst aning om hur allting ska göras. Fick instruktioner i fredags, innan helgens bravader av chefens mamma på knakig svenska. Typ. "sen du ska lägga här, issallad men inte mkt. Sen du ska skära där, men inte krydda. Här du kryddar, nej nej nej feel".
A typ så.
Idag var jag på jobbet kl 8.00. och satte igång. Tur är att man är ung och hjärnan är alert för jag mindes det mesta. Men vissa uppgifter tillkom som jag INTE ska göra men fick göra pga ja är ny och inte vet. Jävla typer som drar nytta av en.
Kl 10.00 var uppgifterna nästan klara, jag hade då svettats i två timmar för att få allt att klaffa. Klockan tickar ju ständigt.

Tre härliga timmar senare ( maten var försenad, folk stod i kön och sucka. Jag & Tinny beklagade och försökte inte dö av stress)så var jobbpasset över. Jag ska härmed slå hårt på Förnekelsen. Jag ska förneka att jag jobbar såhär November ut. Sen ska jag njuta som aldrig förr av Hawaii-resan. Där det dessutom är gym,pool & biograf i huset vi bor i! Jag säger bara...FYFAN va jag förtjänar det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0